top of page

De blog met de verslagen van alle voorgaande jaren kan je nog steeds terugvinden op https://stuurke1.blogspot.com/

A - puffend op zoek naar de Kanarieberg & de Ladeuze

Met 7 naar Ronse, op zoek naar de Kanarieberg en de Ladeuze. Zeven échte mannen. Nieuweling Tom is aanwezig en ook Chris, de kleine berggeit is ook nog eens van de partij. Iedereen heeft een beetje last van de warmte. Weinig fut om op kop te rijden, maar toch nog meer fut dan de rode Duivels! 😉

Een aantal van onze groep zijn gaan mountainbiken op de Saapjensmarathon in Herzele en een paar anderen likken nog hun wonden na de val van vorige week. Een beperkt peloton dus wat wil zeggen dat we de fietspaden moeten gebruiken.


Dirk, Tom en Lennert nemen het kopwerk in het eerste gedeelte voor hun rekening. Martin neemt vandaag een snipperdag en houdt zich rustig.


We beklimmen de Kanarieberg en Ladeuze waar Dirk en Lennert de beste klimmers van de dag zijn gevolgd door Chris en Tom. In de achtergrond stoefen Filip en Koen tegen mekaar op over de grootte van hun achterste tandwiel… Had waarschijnlijk iets met de warmte te maken…


In Oudenaarde houden we onze stop in het Peloton Café in het Centrum Ronde Van Vlaanderen. Er worden onmiddellijk twee cola’s besteld zodat er voldoende kan worden gehydrateerd. Drinkbussen kunnen we binnen vullen aan het drankfonteintje.

Vanuit Oudenaarde vertrekken we terug langs de Schelde en we zien Martin zowaar naar de kop schuiven. Na een paar km over het fietspad komen we op het jaagpad waar we een “vrijaf” houden. Door de warmte is er echter niemand echt in staat om sterk door te trekken dus blijft het bij steviger tempo rijden. Het jaagpad ligt bovendien bezaaid met takken, bladeren en allerhande afgewaaide natuurelementen waardoor het slalommen wordt. Filip wordt vakkundig stokken in de wielen gestoken zodat we met hem geen rekening moeten houden voor de eindspurt 😉


Aan de brug in Gavere wachten we iedereen weer op. Na de brug hebben we dan nog het laatste klimmetje van de dag en het ergste is voorbij. De rest van de terugweg zijn het Filip en Koen die het werk op zich nemen.


Uiteindelijk zijn we rond 12:15 terug aan de Fina met een 112 km op de teller tegen een mooie 30 km/u gemiddeld. Sterk gereden iedereen ook al ging het niet voor iedereen even vlot maar dat zullen we op de warmte steken 😉

Koen


 
 
 

Opmerkingen


bottom of page