top of page

De blog met de verslagen van alle voorgaande jaren kan je nog steeds terugvinden op https://stuurke1.blogspot.com/

B1 Bunkerrit

Vandaag de Bunkerrit van Eric. 85km volgens de clubinfo en 260 hm stijgen (en dalen 😊).

Regen voorspeld tot 8.00u en daarna droog, stevige noorderwind en maximum 8° volgens de KMI-app. Mee- en zijwind in het doorrijden, tegen de wind in bij het terugkeren. Veel heen en weer geschrijf op de Whatsapp maar uiteindelijk wordt de knoop doorgehakt: we rijden.  Het belooft een pittige en geanimeerde rit te worden.

14 B1-Stuurkes goed ingepakt om half 9 aan de Fina. Evy en Marieke spelen op veilig en rijden vandaag mee met B2. In ruil komt Francesco met ons meerijden en ook Thierry en Michaël vervoegen ons. In oorsprong zouden zij de A-rit rijden, maar ook deze keer een 4e man te kort. We zullen het geweten hebben 😂.

Thierry en uw reporter starten aan de kop. Tot in Kalken blijven we nog even in het zog van B2, maar in Laarne schakelen we een tandje bij. Al vrij snel krijgt Thierry te kampen met vestimentaire problemen. Zijn beenstukken zakken af. Veel hilariteit op de voorste gelederen. Van streepjes bruinen in de zon (die er vandaag amper is) tot deze ochtend de verkeerde sjartellen meegenomen uit de “master bedroom”. Een kanten afwerking zou minder grip hebben 😂.

In alle commotie rijden we al een eerste keer verkeerd. Te enthousiast op de Betsberg waardoor we een afslag missen. We komen al vrij snel terug op de route. Over Scheldewindeke, Munte, Baaigem glooien we naar Dikkelvenne. Op de plaatselijke helling wordt er al een eerste sprintje uit de benen geschud. Francesco, Frederik en Lennert blijken in vorm te zijn. Michaël mist nog wat parcourskennis 😉. De kuiten zijn los. In Semmerzake ligt de volgende puist te wachten, de Berggatstraat. Thierry is er van overtuigd dat deze niet op het parcours ligt. Hij rijdt bij de voet dan ook gezwind rechtdoor terwijl iedereen rechtsaf slaat.

Boven wordt er even tijd genomen voor extra brandstof. Tis niet het moment om lang stil te blijven staan. Het is koud en de wind maakt het er niet beter op. Tijd ook om van kopmannen te wisselen. Frederik en Francesco nemen over tot in onze hometown. Onderweg nog een paar bultjes. De kopmannen zijn iets te enthousiast op de klimmetjes en op de 2e rij  zetten we er toch even het blok op 🤪. Onderweg ook nog een paar afslagen waar Francesco even het noorden kwijt is, maar gelukkig allemaal zonder erg. Michaël zag het onderweg ook even niet meer zitten en veinsde een lekke band … zo werd gezegd. Helaas voor hem de bittere realiteit. Vol in een put gereden met een leegloper tot gevolg.

Het wordt nog zwoegen. De wind weet van geen afhouden, de kou kruipt in het lijf en de benen lopen leeg … toch bij mij. Gelukkig blijft het droog. Dikke chapeau voor de mannen op de eerste rij.

We komen iets na 12u aan in de Fina. Een uitgedunde afvaardiging van B2 en C wachten ons op. Zelf ploffen we uiteindelijk nog met 5 neer in de warmte van de gelagzaal. Iedereen was blij dat het er op zat.

Weet je ook dat …

-          De A’s opnieuw met te weinig waren om te kaarten? Maar bij deze toch ook hoedje af voor Bart (LBL), Mau en Dirk voor hun rit in een heroïsche setting de dag er voor.

-          Er voor het 2e seizoen op rij niemand goed weet waarom deze rit de Bunkerroute heet, laat staan hoeveel bunkers we passeren?

-          De “inwijkelingen” voor de nodige animo en misverstanden zorgden tijdens de rit? Alle begin is moeilijk, volgende keer eerst een ingangsexamen afleggen 😂

-          De Bunkerroute een heel mooie route is in mooi weer, maar toch ook veel draaien en keren is?

-          De Vlaamse wegen er in erbarmelijke staat bijliggen en dat “plat” een andere betekenis krijgt, zijnde “geen putten”? Minder werk om “plat” te roepen dan “putten”

-          De rit op papier 85km was, maar er uiteindelijk toch 93km op teller staan, met een gemiddelde van 28,2 km/u?

Volgende week weer voltallig present voor de rit naar de Gapenberg!

Uw reporter op de fiets, Filip.



22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page