A - Paterroute in de regen
- Maurits van Overmeire
- 4 mei
- 2 minuten om te lezen
Met 12 dapperen aan de start stonden we klaar voor onze fietstocht “De Paterroute”, goed wetende dat we het vandaag niet droog zouden houden. Maar zoals het hoort: geen geklaag, gewoon trappen… want fietsen is eigenlijk gewoon op uw gat zitten ■
Vanaf het vertrek nemen Sven en Marty meteen het heft in handen. Ze zetten koers richting Herzele, recht tegen de wind in. Het tempo ligt stevig, en na een goeie 20 kilometer besluit Marty het iets rustiger aan te doen. Sven daarentegen lijkt zich van geen wind bewust. Alsof hij met rugwind rijdt, zo sterk oogt hij. Kenneth De Baets voelt dat het moment daar is en schuift naar voren. Hij neemt overtuigend over
en toont dat hij over goede benen beschikt vandaag.
Net voor Herzele vallen de eerste regendruppels. In Deftinge wordt het echter menens: een stevige bui barst los en die zou ons de rest van de rit niet meer sparen. Nat tot op het bot, maar de sfeer blijft goed. Evi en Brendy merken ondertussen op dat de koersbroek van Kenneth DB echt goed aan het schuimen is — volgens hen het gevolg van een wasbeurt met wasverzachter ■
Eenmaal op de Paterroute begint het echte werk: draaien en keren op smalle wegen, met hier en daar vuil en gladde stroken. Opletten geblazen dus, want een foutje is snel gemaakt. Wanneer we uiteindelijk huiswaarts keren, krijgen we wind in de rug. Het tempo blijft mooi op gang en de groep draait goed rond. Kenneth & Kenneth, Frederik, Lennert, Thomas en Peter Cooreman nemen regelmatig de kop en zorgen ervoor dat we vlot richting het einde van de rit rijden.
Achteraan houden Martin en Thiery alles netjes samen en bewaken ze het overzicht in de groep.
Een rit om niet snel te vergeten: stevig, nat, maar vooral mooi samen gereden. Respect voor zij die er stonden ! Marty






Opmerkingen