top of page

De blog met de verslagen van alle voorgaande jaren kan je nog steeds terugvinden op https://stuurke1.blogspot.com/

A met 20 naar Gooik

20 A Stuurkens staan paraat voor een golvend ritje. En ja hoor… alweer koud deze ochtend. Niet ideaal voor iemand die net uit het zonovergoten Mallorca is geparachuteerd — de overgang is bruut.

Filip & Dirk loodsen ons via Wieze en Moorsel richting Affligem. We passeren het kruispunt van het ongeval van Jochen… een plek die we nooit meer vergeten.

De Eksterenberg nemen we langs de achterkant, daarna slingeren we over de Tuitenhelling en door het Berchembos — stuk voor stuk pareltjes. Draaien, keren, klimmen, dalen… België heeft écht nog paradijsplekjes. Al was het misschien nét iets te veel bochtenwerk om een strak tempo te vinden.

In Gooik staan we om 09u50 al in het centrum, maar onze bar is nog potdicht. Timing: 0/10.

Via de “drie Egypten” rollen we naar Roosdaal-Pamel. Daar duiken een paar hellingen op. Jordie bewijst dat hij het parcours niet vanbuiten kent: hij zit net op het verkeerde moment te eten. Timing: opnieuw 0/10 😊

De klimkilometers zitten erop. Geert vecht nog even met zijn klikpedalen — vijsjes los, ambiance verzekerd 😊

In Liedekerke vinden we een groot terras, en Thomas schittert als flexi-jobber van dienst. Service met de glimlach.

Via Iddergem rijden we terug huiswaarts. We maken nog een ommetje langs Berlare om netjes op 100 km uit te komen. 29,3 km/u gemiddeld — proper.

En dan… feest! Jarige Hendrik trakteert op hapjes. Dankjewel & smakelijk! Nu allemaal een rustige week in, want Amstel komt eraan. Taperweekje 😊


 
 
 

Opmerkingen


bottom of page